Lendeleedse gemeenteraad bakkeleit over verkeersborden

Op 22 mei 2015

Jan Gheysens (N-VA) kaartte nog maar een keer de kwestie van de verkeersborden bebouwde kom in Sint-Katharina aan op de gemeenteraadszitting. "De nieuwe staan er nu wel, maar waarom staat er staat alleen maar Lendelede op en niet Sint-Katharina als onderschrift ?"

N-VA fractieleider Jan Gheysens feliciteerde eerst verkeersschepen Bernard Fonteyne (CD&V) omdat hij met de nieuwe borden de deadline van 1 juni haalde. "Maar we vinden het wel spijtige zaak dat de die nieuwe borden niet uniform zijn met de bestaande borden in Sint-Katharina, dat op het grondgebied van drie gemeenten ligt: Kuurne, Heule en Lendelede. De oude borden droegen het opschrift Sint-Katharina met daaronder in een kleiner lettertype Heule, Kuurne of Lendelede. De nieuwe borden van Lendelede kregen enkel het opschrift Lendelede en geen verwijzing Sint-Katharina. Wie dus Sint-Katharina verlaat via de Heulsestraat en richting Lendelede rijdt, 'leest' dat hij zogezegd Lendelede en niet Sint-Katharina verlaat."

Schepen Bernard Fonteyne (CD&V) kon met die zoveelste bordenkwestie niet meer lachen en liet zich ontvallen dat Sint-Katharina maar een parochie is en geen gemeente. Maar na tussenkomst van voorzitter Pedro Ketels (CD&V) beloofde hij zo snel mogelijk aangepaste borden met het juiste opschrift te zullen bestellen.

(Bron: Knack, IB).

Hoe waardevol vond je dit artikel?