Minister Weyts investeert in Lendelede

Op 25 mei 2022

PERSMEDEDELING N-VA LENDELEDE

25/05/2022

Minister Weyts investeert € 338.800 in Vrije Basisschool Sint-Katrien in Lendelede

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert € 338.800 in Vrije Basisschool Sint-Katrien in Lendelede. “Een investering in scholenbouw is een investering in onze kinderen en dus in onze toekomst”, zegt Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts. “Goed uitgeruste klassen dragen immers bij aan de kwaliteit van ons onderwijs.”

Onderwijsminister Ben Weyts investeert deze regeerperiode in totaal 3 miljard euro in scholenbouwprojecten. Dat is nog eens 500 miljoen euro méér dan in de vorige regeerperiode. Al deze financiële steun kunnen schoolbesturen goed gebruiken voor bouw- of verbouwingswerken. Deze investeringsgolf komt ook Lendelede ten goede.

Vlaams minister van Onderwijs Ben Weyts (N-VA) investeert zo via het Agentschap voor Infrastructuur in het Onderwijs (AGION) € 338.800 in Vrije Basisschool Sint-Katrien in Lendelede. Concreet gaat het om de aankoop van een voormalige buurtwinkel met magazijn en parking

Contact:

Kevin Verhoyen - Voorzitter N-VA Lendelede
kevin.verhoyen [at] n-va.be

Hoe waardevol vond je dit artikel?