Debutant trekt lijst N-VA Lendelede

Op 6 augustus 2018, over deze onderwerpen: Verkiezingen 2018

Op één plaats na heeft N-VA Lendelede de verkiezingslijst klaar voor de gemeenteraadsverkiezingen in oktober. De oppositiepartij trekt met tien nieuwkomers naar de kiezer. Lijsttrekker Gudrun Debrabandere, voorzitter van de lokale afdeling van de Gezinsbond, is één van de debutanten. Ze treedt in de voetsporen van haar vader Jozef ­Debrabandere die nog schepen is geweest voor het toenmalige CVP. “Ik mis gedrevenheid bij het huidige bestuur. Ik hoop dat er na de verkiezingen een coalitie komt. Als er concurrentie is, dan zal iedereen meer zijn best doen en op een hoger niveau presteren”, aldus de lijsttrekker. Op de tweede en derde plaats staan gemeenteraadsleden Jan Gheysens en Els Moerkerke. Het derde N-VA raadslid, Jean-Claude ­Villez is lijstduwer. Jongste kandidaat is de achttienjarige Lore Danis, dochter van Els Moerkerke en voorzitter van N-VA Lendelede Erwin Danis. Later zal de partij de kandidaat voor plaats tien en de programmapunten bekendmaken.

(Bron:Nieuwsblad, Evelien Vantomme)

Hoe waardevol vond je dit artikel?