Heibel op gemeenteraad rond nieuwe verkeersborden in Sente

Op 23 mei 2015

Drie nieuw verkeersborden ‘bebouwde kom Lendelede’ veroorzaakten heibel op de gemeenteraad. Eerst feliciteerde N-VA fractieleider Jan Gheysens verkeersschepen Bern
ard Fonteyne (CD&V) met het halen van de deadline van 1 juni voor het plaatsen van de correcte verkeersborden. ​

“We vinden het wel heel spijtig zaak dat de drie nieuwe borden in Sint-Katharina (of Sente zoals in de volksmond) niet uniform zijn met de bestaande borden van deze parochie op het grondgebied van Kuurne, Heule en zelfs Lendelede. De oude borden, die al wettelijk in orde waren, bevatten het opschrift Sint-Katharina. De drie nieuwe borden verwijzen niet naar Sint-Katharina. Dat zorgen voor verwarring. Wie nu Sint-Katharina verlaat via de Heulsestraat en richting Lendelede rijdt, krijgt het nieuwe bord voorgeschoteld met ‘Lendelede’. Aan de andere kant van de Heulsestraat staat dan het oude bord, dat ook wettelijk in orde is, waarbij je Sint-Katharina / Lendelede kan aflezen. Waarom is hier afgeweken van de uniformiteit” vroeg Gheysens zich af.

Verkeersschepen Bernard Fonteyne (CD&V) was niet happy met de verkeersbordenkwestie die het oppositieraadslid aankaartte. “De nieuwe borden staan er. Wat is dan het probleem?” vroeg hij zich duidelijk geïrriteerd af en liet Gheysens niet uitspreken. “Bovendien is Sint-Katharina maar een parochie en geen gemeente. Moeten overal alle borden dan op die manier aangepast worden?”.

Na tussenkomst van voorzitter Pedro Ketels (CD&V) werkte Gheysens zijn betoog voor de Sint-Katharina borden af.

Schepen Fonteyne mopperde eerst nog en zei daarna dat er zo snel mogelijk aangepaste borden met het juiste opschrift besteld zullen worden.

(Bron : HLN, VGGS)

Hoe waardevol vond je dit artikel?